Sabtu, 30 Ogos 2008

ALLAH tahu apa yang terbaik buatmu.


Fitrah manusia menyukai dan membenci sesuatu. Kadang2 kita mempunyai sesuatu yang amat kita sayangi. Mungkin ia merupakan gambar bersama teman2 yang tidak mungkin masa dapat berputar semula bagi kita memberhentikan saat itu didalam sekeping gambar.


Kita akan merasa sungguh sedih apabila benda yang disayangi itu hilang dari tangan kita. Pada waktu itulah kita akan merasa sangat sedih. Namun yakinlah dengan ALLAH S.W.T kerana DIA MAHA MENGETAHUI. Mungkin apa yang kita sayangi itu tidak baik untuk kita.


Allah SWT berfirman mafhumnya:”…. dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu; ALLAH mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.” (Al-Baqarah:216)


Oleh itu jangan lah kecewa dan sedih apabila kehilangan sesuatu. Redhalah dengan Qada' dan Qadar. InsyaALLAH kita akan mendapat apa yang tidak kita jangkakan berkat dari kesabaran kita , sesungguhnya ALLAH MAHA PEMURAH dan MAHA PENYAYANG. Yakinlah dengan ALLAH kerana DIA mengetahui apa yang terbaik buatmu.-Wallahualam.

3 ulasan:

Hilal Asyraf berkata...

Assalamu'alaikum... cerpen terbaru saya berada di blog '999+1' dan 'terpilih'... jemut datang...baca dan komen

Hilal Asyraf berkata...

Assalamu'alaikum... cerpen terbaru bertajuk 'sayang' kini berada di blog saya... jemput singgah

Hilal Asyraf berkata...

assalamu'alaikum... saya ada cerpen baru... tajuknya 'senior'... sila singgah... sangat suka jika anda beri komen