Khamis, 11 Disember 2008

My inbox is full


Disebabkan message storage dalam handphone yang kecil
saya perlu delete banyak message yang kawan2 dan ahli keluarga hantar.
My handphone can only store about 120 messages ,
disebabkan saya tak suka delete message
...inbox selalu full dan message tak boleh masuk .
So , nak tak nak kena delete jugaklah. Banyak jugak massage yang best2
jadi sebelum di delete saya nak share some of it:



From : Tengku Fahmi ~26 May 2008
Massage:
"Ya ALLAH, kiranya RasulMU hidup bersahabat
kurniakan jua aku sahabat, biarlah sahabat dari lorong2 yang membenarkanMU seperti kebenaran As-Sidiq. Biarlah sahabat2 dari pintu2 ilmuMU seperti Ali. Ya ALLAH, kiranya semua itu tak layak buatku, Aku bersyukur dipertemukan sahabat yang satu ini...mungkin padanya letaknya apa yang aku impikan selama ini..Tapi , jika aku seorang sahabat yang tidak menghargai, KAU ampunkan dosaku..dan KAU kurniakan kegembiraan kepada sahabatku."

From : Imran Mohamed~27 May 2008
Message:
"Kemanisan persahabatan akan terpancar daripada manisnya IMAN . Bukan kerna aliran darah tetapi dipateri kerana ALLAH. Saling menegur kearah kebaikan kerana tak mahu berpisah di hari PEMBALASAN"

From : Fazril Akmal~28 May 2008
Message:
"Nafsu, kau ibarat singa yang mengganas , tidak pernah berputus asa untuk mencapai hasratmu. Imanku kau robek, akalku kau tunggangi. Mencari 1000 dalih bagi membenarkan perbuatanmu. Wahai imanku perkuatkanlah dirimu dengan zikir dan taubat, supaya kau tak dirobek oleh nafsu yang mengganas. Jadilah kau panglima yang cekal dalam melawan nafsu supaya ia dapat ditundukkan"

From : Izzat Ibrahim~3 July 2008
Massage:
"Saidina Ali Abi Talib : Apabila kamu merasa letih kerana berbuat kebaikan maka sesungguhnya keletihan itu akan hilang dan kebaikan yang dilakukan akan terus kekal. Dan sekiranya kamu berseronok dengan dosa maka sesungguhnya keseronokan itu akan hilang dan dosa yang dilakukan akan terus kekal."

From : Ibuku Sayang~18 July 2008
Message:
"Tazkkerah: 'Dan apabila hambaKU bertanya kepada engkau tentang halKU, maka sesungguhnya AKU hampir. AKU memperkenankan doa orang yang meminta kepadaKU, tetapi hendaklah dia mengikut perintahKU , serta beriman kepadaKU, mudah-mudahan mereka mendapat petunjuk' (2:186) "

From: Afiq Fawwaz~25 July 2008
Message:
"Bersahabat dengan ahli ibadah kadang2 membuat diriku terasa hina, bersahabat dengan ahli maksiat kadang2 membuatkan diriku menjadi hina, namun jika aku menjauhi ahli ibadah maka jauhlah aku dari dakwahnya, dan jika aku menjauhi ahli maksiat maka jauhlah aku untuk berdakwah kepadanya. Kerana itu aku perlu sentiasa menjadi hamba yang hina dihadapannya"

From : Tarmizi~12 August 2008
Message:
"Dalam kita melangkah terkadang kita diuji dengan ujian yang terasa berat hingga kita terduduk dan menangis. Peritnya terasa, tapi ketahuilah dan renungilah kembali ke dalam diri kerana mungkin air mata tika itu hadir kerana DIA mahu kita menyulam kembali sejadah iman yang kian terkoyak lantaran ada langkah2 yang tersasar dari keikhlasan . Semoga kita tabah dan ditetapkan iman."

From : Akmal Sabri~16 August 2008
Message:
"Hatim Al Asham berkata ' Barangsiapa mengakui 4 hal tanpa ada 4 hal yang lain maka pengakuannya adalah dusta (1)Mengaku cinta ALLAH tapi tidak berhenti dari maksiat dan hal2 yang diharamkan ALLAH maka itu dusta (2)mengaku cinta Rasul tapi benci kaum fakir miskin maka itu dusta (3)mengaku cinta syurga tapi tidak mahu bersedekah maka itu dusta (4)mengaku takut siksa neraka tapi tidak berhenti berbuat dosa maka itu dusta'. Wahai sahabatku yang aku sayangi renungkan diri kita ini setakat mana. Sekian dari sahabatmu yang hina ini"

From : Radhi Abdul Rahman~17 September 2008
Message:
"Barang siapa AKHIRAT menjadi obsesinya , ALLAH menjadikan hatinya kaya, melancarkan semua urusannya dan dunia datang kepadanya dalam keadaan tunduk. Dan barangsiapa DUNIA menjadi obsesinya , ALLAH menjadikannya miskin , mengacaukan semua urusannnya dan dunia datang kepadanya seperti ditakdirkan untuknya..(Riwayat At-Tarmizi). Jadi yakinlah . Pesanan ana untuk diri ana dan anta sebagai sahabat."

From : Khairul Izhar~10 Oktober 2008
Message:
"Renungkanlah wahai sahabatku . Dalam hati ibu berkata ' Pergilah anakku, belajarlah bersungguh-sungguh , jangan engkau lemas dalam kebebasan yang ibu berikan , ibu tidak menghantar kamu ke sana melainkan ibu percaya kepada kamu kerana kamu anak ibu.'
Dalam jiwa ayah pula berbisik 'Anakku..ayah lepaskan kamu dengan sejuta doa moga kamu tak pernah lupa nama yang kamu bawa dihujung namamu , hati ini penuh berharap agar kamu pulang membawa piala kemenangan..Anakku SELAMAT BERJUANG!' Kenangilah mereka dalam setiap yang akan kita lakukan wahai sahabat. Kata ibu dan ayah ' Namun andai kata kejayaan yang diharapkan tak mampu kamu capai, walau kamu telah berusaha bersungguh-sungguh..tak mengapa anakku , keperibadian syahsiah kamu yang lebih utama. Serta tidak melupakan jasa kami. Andai kata kami tiada lagi di dunia ini, engkaulah yang kami harapkan . Doa dan amal jariah untuk kami , jagalah maruahmu anakku , sesungguhnya syurga kamu terletak diatas keredhaan kami dan ALLAH..amiin"


Semoga bermanfaat kepada semua.

3 ulasan:

KhaLIs berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Hilal Asyraf berkata...

ana punya sms tade pun...

sedey r...

nta delete terus...

lupa kat ana... ish2...

Fathi Baik berkata...

ada ana x delete lagi la.