Jumaat, 6 November 2009

Depan belakang




"Klik" dia menekan button mouse . Serentak dengan itu emailnya terpapar pada skrin komputer. Cahaya skrin membasahi mukanya. "Huuh..tak ade email baru pun.." gumam hatinya melihat inboxnya yang kosong.

Cursornya digerakkan ke kanan skrin. 'View weather details' . "Klik" butang cursor ditekannya. Dibaca satu per satu ramalan cuaca :

'Today : Mostly Cloudy'
'Tomorrow : Snow showers '

Kemudian dia terus mendapatkan katilnya.3 a.m . Melihat jam digital membuatkan matanya kuyu.


Setelah selesai solat Subuh dia kembali mendapatkan katilnya. Masih terlalu awal untuk bersiap ke kelas. Mimpi yang ter'pause' sebentar tadi kembali berputar seperti butang 'play' telah di tekan semula.Tatkala sinar matahari menyuluh matanya dia terjaga. Sambil melihat jam di handphone dia turun dari katil dan merapatkan muka ke tingkap. "Huu..takde pun snow"

.................................................................

Apa yang menarik tentang hidup adalah ia satu yang tidak dapat diramal. Sungguhpun sedaya upaya menggunakan teknologi paling moden. Apa yang ada di hadapan akan sentiasa menjadi sesuatu di belakang tabir. Tabir itu hanya boleh disingkap setelah masanya tiba.

Kita dengan pasti tidak tahu apa yang ada di depan. Tapi apa yang pasti kita di berikan apa yang ada di belakang bagi menjadi panduan meneroka yang di depan.

Hidup ini seperti satu pengembaraan yang mana kita tidak tahu apa yang akan kita lalui. Dan setelah kita melalui beberapa laluan ia memberi kita keyakinan untuk meneruskan pengembaraan yang tidak tahu apa bakal terjadi.Hanya ALLAH sahaja mengetahui apa yang di hadapan . DIA sahaja tahu apa yang terbaik untuk manusia kerana DIA lah pemilik segala-galanya.

"ALLAH menciptakan langit dan bumi dengan Haq.Sungguh pada yang demikian itu terdapat tanda-tanda (kebesaran ALLAH) bagi orang-orang yang beriman." (Al-'Ankabut :44)



4 ulasan:

ukhwah fillah berkata...

kadang-kala tak semua yang kita impikan akan tercapai.... adakalanya kita perlu lalui kepahitan untuk merasai kemanisan....

Fathi Baik berkata...

Ikhwan nape kat
blog ko x buleh nak komen..
..adeh.

afiqawe berkata...

Assalamualaikum wbt...

Salam perkenalan & Ziarah...

Nak jumpa la Fathi ni... =)

Paksi berkata...

Jom sertai komuniti paksi.net!

PERSAUDARAAN KOMUNITI SISWA

Dengan penampilan yang lebih anggun dan ceria

- artikel tarbiyah, cerpen dll
- muat turun ebook, mp3, buletin ar-risalah
- dengar radio online (IKIM dan Nasyid fm)
- forum
- submit link blog anda
- tonton koleksi video menarik
- dapatkan kartun, wallpapers dll
- hantar karya anda (kartun, wallpaper, artikel)
- tinggalkan testimoni anda

Jom bersama membina generasi baru. Semoga usaha ini barakah.

http://paksi.net