Isnin, 24 Januari 2011

Susah susah sahaja



Tengah tension ke? Stress? Kenapa tak hisap rokok?
Tak nak rokok ada shisha?

Rasa kesunyian? Ingin merasa dicintai dan mencintai?
Kenapa tak couple je?

Tiap-tiap hari pergi kelas? Balik kelas ulangkaji lagi?
Tak penat ke? Kenapa tak ponteng je sekali sekala?

Kenapa susah-susah nak pergi Masjid hari jumaat?
Masjid dah la jauh sesak pulak , kenapa tak solat kat rumah je?

Kenapa semangat sangat bangun awal pagi pergi jogging?
Layan sambung tidur sampai petang kan sedap?

Kenapa tak pakai short je main bola? Kenapa semangat
sangat nak tutup lutut?

Kenapa nak susah-susah usrah sana sini? Kenapa tak baca buku agama
sorang-sorang je kat bilik?

Kenapa tak makan je dekat McDonald? Kenapa tak makan je burger ayam
atau daging? Walaupun tak sembelih ayam tetap ayam kan , bukanya babi?

Kenapa pening-pening nak jaga waktu solat? Kenapa tak jama' je semua?



Kerana hidup ada tujuan.

6 ulasan:

two beginnings berkata...

kerana hidup ini hanya ujian :)

khaleeftunggal berkata...

woah!
terbaik bro..tang solat kat sejid tu..sgt setuju..
erk..bg pihak lelaki la kan..
Nabi pun sgt2 galakkan lelaki jemaah d masjid..sampaikan kalo ade y x g jemaah nabi sanggup nak bakar umah shbt yg xg jemaah tu..

wallahualam~

dada berkata...

LIKE

.::: mr IQ :::. berkata...

like jugak...

Mohamadazhan hjDesa berkata...

ujian utk ke syurga atau neraka yang kekal abadi, peluang hidup hanya sekali :)

moga kalian dirahmati

Irfan Isa berkata...

mendalam mksd..tersentuh~