Jumaat, 25 September 2009

Refreshing Moscow


"Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi , silih bergantinya malam dan siang , bahtera yang berlayar di laut membawa apa yang berguna bagi manusia , dan apa yang ALLAH turunkan dari langit berupa air , lalu dengan air itu Dia hidupkan bumi sesudah mati (kering)-nya dan Dia sebarkan di bumi itu segala jenis haiwan , dan pengisar angin dan awan yang dikendalikan antara langit dan bumi ; sungguh (terdapat) tanda-tanda (keesaan dan kebesaran ALLAH ) bagi kaum yang memikirkan" (Al-baqarah:164)

Alhamdulillah , dengan izin dan kasih sayang ALLAH S.W.T kami dapat tiba di Moscow. Setelah 8 jam menaiki 'train' dari St. Petersburg bagi mengikuti Program Orentasi di Kedutaan Besar Malaysia.

Kedatangan kami disambut oleh sahabat-sahabat di MAI walaupun tidak semua kerana ada yang terlibat dengan sesi pembelajaran.

Perjalanan ini umpama terapi bagi kami untuk rest seketika sambil mengumpul semula tenaga bagi mengharungi perjuangan di universiti. Panorama Moskow sememangnya menawan hati.

Kami amat bersyukur kerana ALLAH memudahkan segala urusan kami. Alhamdulillah dengan bantuan Abg. Zulfadhli dan Kak Nawar dari MAI kami dapat menetap dengan selesa. Jasa mereka amat kami hargai dan semoga ALLAH memberi balasan baik kepada mereka.

Hari kedua kami berkesempatan melawat Krasnaya Ploshad , Arbat dan Masjid di Prospekt Mira. Memang sehari tidak cukup untuk meneroka bumi Moskow. Tapi kami tetap bersyukur kerana masih ada ruang bagi meluaskan permandangan.

Terima kasih kepada semua warga MAI yang memberikan layanan sempurna. Tidak di lupakan para senior yang sanggup berkorban meminjamkan kami 'blazzer'

Akhir sekali penghargaan kepada semua rakan-rakan yang bersusah payah . Thank You Ghalib , Akmal , Faris , Ifwat , Rahim , Arifuddin , Haziq , Khairul , Nadzri , Termidzi , Syazwan ,Farhan ,Safwan , Faiz , Fahmi , Atiqah. Semoga ALLAH merahmati kita semua.


4 ulasan:

senyum berkata...

ade mase dtng ler lgi yek

Syed Ahmad Fathi berkata...

hehe..insyaALLAH

terry bogart berkata...

isu blazzer tu..aku klakar gak..masa hilal pi jordan..dia pakai gak..cousin aku pi ausie, pakai gak.. foriegner datang UTP, pakai selamba badak je..ha3...klakar plak..

Syed Ahmad Fathi berkata...

Blazzer tu nak bagi nampak seragam biasanya..kalau pelajar pakai nampak molek sket..=)