Jumaat, 16 Ogos 2019

Surat dari Aniep Mail



Assalamualaikum Syed Ahmad Fathi.

Sahabatku yang disayangi, aku harap masa sedang baca surat ini dalam keadaan yang sihat dan gembira. Aku ucapkan tahniah kepada kamu kerana dapat merealisasikan impian untuk pergi belajar di luar negara. Aku harap dengan peluang yang diberikan akan membuatkan kamu terus belajar dengan lebih yakin. Fathi mungkin ini kali terakhir kita bertemu, sebelum kamu bertolak ke Rusia. Mungkin aku tak kesempatan untuk hantar kamu di KLIA masa tu aku di KTD. Aku amat rindu dengan detik waktu kita bersama dulu semasa di MATRI. Makan, main, tidur dan belajar bersama. Kamulah sahabat yang paling aku sayangi di dunia ini. Aku merasakan pertemuan kita selepas keluar dari MATRI hanya hadir pada waktu HIMEGA, masa aku pi Shah Alam dan waktu di sini (MATRI). Tak tahulah pada waktu bila kita akan bertemu lagi, mungkin pada waktu kamu dah habis belajar di sana aku dah tak ada dan mungkin dah kahwin. Pada masa itu, semuanya dah berubah. Fathi belajarlah dengan bersungguh-sungguh demi mendapat keredhaan Allah dan membuatkan semua orang gembira dengan pencapaian kamu termasuk aku. Ingat kita berada di negara orang, jadi jagalah tata tertib, akhlak dan segalanya. Ingat juga jangan mudah terpedaya dengan hasutan syaitan ketika di sana. Yang paling penting carilah kawan yang baik dan jadikanlah mereka sebagai mad'u kita. Jadi belajarlah dengan sebaiknya. Ingatlah Allah selalu dan selalu hubungi ayah dan ibu kamu di rumah kerana mereka mengharapkan yang terbaik dari kamu. Ok la Fathi, setakat ini saja yang aku dapat tulis. Harap kamu dapat belajar dengan cemerlang dan gigih & doakan kejayaan aku juga. Ok wassalam.

Ikhlas dari Aniep Mail.
Pelajar KTD semester 2 nak masuk semester 3.

Tiada ulasan: