Khamis, 10 Oktober 2024

Analisa Perang di Gaza dan Lubnan

 


Mulai hari 02 Oktober 2024, saya berazam untuk menulis analisa saya terhadap perang yang sudah bermula di Lubnan setiap hari. Oleh kerana Facebook sangat kuat censorshipnya, penulisan-penulisan ini saya terbitkan di Substack. Saya akan cuba memberi analisa yang tidak ditekankan terutamanya oleh media arus perdana. Penulisan ini boleh dibaca secara percuma bagi yang berminat. Ia juga boleh di-copy-paste dan diterbitkan semula oleh sesiapa sahaja tanpa perlu memohon izin dari saya di mana-mana media dan medium termasuklah blog, web, portal, page Facebook, majalah, akhbar, zine, dan lain-lain dengan syarat ia dikreditkan semula kepada saya. Analisa ini akan cuba dihasilkan setiap hari, sampai perang tamat, perang mendatar (frozen conflict), atau saya meninggal dunia atau jika keadaan tidak mengizinkan. Setakat ini, sudah 5 analisa dihasilkan, semua analisa ini akan dikumpulkan pada satu hari dan dibukukan.

Tiada ulasan: