Ahad, 26 Julai 2020

Perginya Teacher Embun Menghadap Ilahi



Hari ini menerima khabar duka bahawa Teacher Embun, guru di MATRI dahulu telah kembali menghadap pencipta, meninggalkan dunia yang fana. Teacher Embun di khabarkan meninggal dunia jam 06.50 petang pada 26 Julai 2020. Teacher Embun dikhabarkan terkena serangan jantung dan dimasukkan ke wad kecemasan Hospital Sultanah Bahiyah dalam keadaan kritikal sebelum meninggal dunia.

Saya secara peribadi tidak pernah mempunyai kelas secara langsung bersama Teacher Embun, tetapi saya sentiasa ingat kelibat Teacher Embun di depan bilik guru perempuan setiap pagi mengurus dan membahagikan surat khabar ke kelas-kelas. Surat khabar ini merupakan sumber kami mendapat berita sukan dan mengetahui prestasi kelab Liga Inggeris dan kedudukan mereka dalam tangga liga. Saya juga masih ingat Teacher Embun pernah membawa saya bersama rakan-rakan ke rumah beliau disebelah jalan di tepi bendang, kami membantu beliau mengemaskan rumah pada ketika itu.

Satu persatu guru dan murobbi MATRI dipanggil pulang menghadap Tuhan. Semakin hari kami anak-anak MATRI bukan sahaja semakin jauh dari MATRI dari sudut masa, tetapi kami turut berjauh dan berpisah dengan guru-guru yang mendidik kami.

Semoga Allah merahmati Teacher Embun binti Abdullah, semoga Teacher tenang berehat disana.

Allahummaghfirlaha warhamha.

Tiada ulasan: